مشکلات عمده دستگاههای برودتی،یخچال فریزر،یخچال،سایدبای ساید

از بوی بد داخل ماشین لباسشویی خلاص شوید
آوریل 12, 2017
اگر یخساز ساید تولید یخ نمیکند و یا ابریش کار نمیکند:
می 8, 2017

اگر در یخچال های آنالوگ یعنی غیرنفراست دستگاه جایخیش برفک میزند دو نوع مشکل میتواند داشته باشد.یا لایتسک درب خراب است یا ترموستات معیوب میباشد.

امتحان و تست ترموستات

اگر جایخی سرمای کافی داشته باشد ، اگر گردان ترموستات را روی صفر گذاشته و بعد به 1 برگردانیم نبایستی راه بیفتد. و اگر موتور روشن ترموستات خراب است. و اگر در دستگاههای نفراست یعنی بدون برفک دستگاه یکسره کار کند و سرمای آنچنانی نداشته باشد اول بایستی اوابراتور تولید سرما را نگاه کنیم.و ببینیم برفک زده یا برفک ندارد.اگر برفک زده باشد 4احتمال وجود دارد:

1-ترموفیوز خراب است.

2-سنسور عمل نمیکند.

3-هیتر خراب است.

4-مشکل گاز دارد.

اگر اوابراتور را باز کردیم و برفک وجود نداشت یا فن و یا دمپر خراب است.

در دستگاههای دو درب یا همان ساید بای ساید قسمت فریزر خنکی خود را از دست داده است.بیشتر در ساید بای ساید های سامسونگ اگر مشکل گاز داشته باشد در قسمت فریزر خنکی خود را از دست داده و باید اوابرتور را مشاهده کرد اگر برفک نداشته باشد مشکل از فن و در آخر مشکل گاز میباشد. که باید متخصصی بیاید و نشت یابی و شارژ مجدد کند و برعکس اگر فریزر سرمای خوبی داشته باشد ولی از سرمای یخچال شاکی هستید مانند فریزر باید اوابراتور را باز کرد.بیشتر اوقات دیده شده اوابراتور برفک میزند و کارکرد و چرخش هوا را مختل میکند.یعنی هوای سرد در داخل یخچال سیر کوله نمیشود  بایستی سنسور دیفراست عوض  شده و هیتر و ترموفیوز هم تست شود

یخچال جنرال الکتریک که قسمت فریزر آن سرمای مناسبی ندارد اول درب قسمت فریزر را باز  میکنیم.اگر صدای کولاک فن نباشد ،دو احتمال وجود دارد.

1-شایع ترین ایراد این است که فن داخل فریزر سوخته.

2-برد فرمان به فن نمیدهد.

بسیاری از مشتریان از سرمای فریزرو قسمت یخچال شاکی هستند.این زمانی رخ میدهد که بدنه یخچال بسیار داغ بوده و در این مواقع بایستی به فن کندانسور که در بغل موتور یخچال  واقع شده نگاه کرد ، اگر فن میچرخد ——گرد و خاک گرفته که با یک عمل شست و شو و استفاده از جاروبرقی برای تمسز کردن مشکل برطرف خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *